Tuesday 3 January 2012

ကြာရွင္းျပတ္စဲျခင္း - ၁၁ (ဇာတ္သိမ္း)

တရားသူႀကီးက သမီးတုိ႔ကုိ လူစုလူေဝးနဲ႔ေဝးရာ ေနာက္ အခန္းတခုထဲ ေခၚသြားပါတယ္။

တရားသူႀကီးက ေမးပါတယ္။
 
"ဖက္္ဇ္ အလီ သာမာ သင္ဟာ ဒီကေလးမေလးနဲ႔ အိပ္ခဲ့သလား... ဟုတ္္တယ္ မဟုတ္္ဘူးပဲ ေျဖပါ"

သမီး အသက္ေအာင့္ထားမိတယ္။

"ဟုတ္ပါတယ္"  လုိ႔ အဲ့ဒီသတၱဝါက ေျဖပါတယ္။  "ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္ သူမအေပၚ ၾကင္နာပါတယ္။ ဂရုစုိက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ရုိက္လည္း မရုိက္ပါဘူး"

သူ႔အေျဖဟာ သမီးရဲ႕ မ်က္ႏွာကုိ ရုိက္လုိက္သလုိပါပဲ။ ရုိက္ခံခဲ့ရဖူးတဲ့ ရုိက္ခ်က္ေတြ၊ ေစာ္ကားေမာ္ကား ေျပာဆုိခ်က္ေတြ၊ နာက်င္ခံစားခဲ့ရတာေတြကုိ သတိေပးလုိက္သလုိပါပဲ။

"အဲ့ဒါ မမွန္ဘူး"  ဆုိၿပီး သမီး ေအာ္ထည့္လုိက္မိတယ္။

အားလံုးက သမီးကုိ လွည့္ၾကည့္ၾကတယ္။

သမီးကုိယ္ သမီးလည္း ဒီလုိေအာ္လုိက္မိလိမ့္မယ္လုိ႔ မထင္လုိက္မိဘူး။ အဲ့ဒီေနာက္မွာေတာ့ အရာအားလံုးဟာ လ်င္ျမန္စြာ ျဖစ္ပ်က္သြားပါတယ္။

သမီး အေဖက သူ႔ကုိ သမီး အသက္ကိုညာၿပီးေျပာတယ္၊ သစၥာေဖာက္တယ္လုိ႔ အဲဒီ သတၱဝါက ေျပာပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ အေဖက ေဒါသထြက္ေတာ့တာပါပဲ။ အေဖကလည္း ျပန္ေျပာေတာ့တယ္။ မင္းပဲ ငါ့သမီးကုိ အရြယ္ မတုိင္ေသးခင္အထိ လက္ဖ်ားနဲ႔ေတာင္ မတုိ႔ဘဲ ထားပါမယ္ဆုိ တဲ့။ အဲဒီမွာတင္ အဲဒီ သတၱဝါက ကြာရွင္းဖုိ႔ သူ႔ဖက္ကေတာ့ အဆင့္သင့္ပဲဆုိတဲ့အေၾကာင္း၊ ဒါေပမယ့္ တခ်က္ေတာ့လုိက္ေလ်ာေပးရမယ္ဆုိတဲ့အေၾကာင္း
ေျပာဆုိလာပါေတာ့တယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ သမီး အေဖက သူ႔ကုိ သမီးကုိတင္ေတာင္းထားရတဲ့ တင္ေတာင္းေငြကုိ ျပန္ေပးရမယ္ဆုိတာပါပဲ။ အေဖကလဲ ျပန္ေျပာပါတယ္။ သူ႔ကုိ အဲဒီသတၱဝါ ဘာေငြမွ မေပးရေသးဘူးဆုိတဲ့အေၾကာင္း။

ဒါဟာ ေစ်းလား။ ဘယ္ေလာက္လဲ။ ဘယ္အခ်ိန္ကလဲ။ ဘယ္လုိလဲ။

ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ တရားသူႀကီးရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္က သမီးကုိ ကယ္တင္လုိက္ပါေတာ့တယ္။

ကြာရွင္းျပတ္စဲခြင့္ ျပဳလုိက္သည္။

က်မရဲ႕ ကြာရွင္းျပတ္စဲျခင္းက က်မဘဝကုိ ေျပာင္းလဲေစခဲ့ပါတယ္။ က်မ လမ္းမေပၚမွာ လမ္းေလ်ာက္ေနရင္းနဲ႔ တခါတခါ မိန္းမႀကီးေတြက က်မကုိလွမ္းေခၚရင္း ဂုဏ္ျပဳစကားေျပာၾကတယ္။ က်မလည္း ဦးေလးအိမ္ကေန ခ်က္ခ်င္းပဲ က်မမိဘေတြဆီကုိ ျပန္ေျပာင္းလာခဲ့တယ္။ ဘာေတြျဖစ္ပ်က္ခဲ့တယ္ဆုိတာကုိေတာ့ က်မတုိ႔အားလံုး မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနလုိက္ၾကပါေတာ့တယ္။

က်မ မိဘေတြက ဒါရိစ္လုိ႔ေခၚတဲ့ ေနရာသစ္ကုိ ေျပာင္းၾကျပန္တယ္။ ဒီၿမိဳ႕မွာေတာ့ က်မညီမေလး ဟုိင္ဖွာကုိ က်မ ပုိေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္လာတယ္။ သတၱိရွိတဲ့သူ လာေတာင္းေလ။ က်မကေတာ့ က်မညီမေလးအတြက္ ခုခံရမွာပဲ။ ဘယ္သူမွ လက္မခံ နားမေထာင္ရင္ေတာ့ ရဲ တုိင္ရမွာေပါ့။

က်မရဲ႕ အိပ္မက္ဆုိးေတြဟာ ရက္သတၱပတ္ အနည္းငယ္အတြင္းမွာပဲ ပေပ်ာက္သြားပါေတာ့တယ္။ အဲဒီ အိပ္မက္ဆုိးေတြအစား ေက်ာင္းအိပ္မက္ကုိ က်မ ျပန္မက္ခဲ့တယ္။ ဒီေန႔မနက္ ကားေမာင္းတဲ့ ဦးေလးႀကီး ေရာက္ေနပါတယ္။ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ လူမွုေရး အဖြဲ႔အစည္းတခုက က်မနဲ႔ ညီမေလး ဟုိင္ဖွာ တုိ႔အတြက္ ေက်ာင္းလခကုိ အဲဒီဦးေလးႀကီးနဲ႔အတူ ပုိ႔ေပးလုိက္ပါတယ္။ က်မ ေက်ာပုိးလြယ္အိတ္ေလးကုိ လြယ္လုိက္တယ္။

က်မႀကီးလာတဲ့တေန႔က်ရင္ ရွာဒါ့လုိ ေရွ႕ေနျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္။ က်မျဖစ္ခဲ့သလုိ ခံစားေနရတဲ့ ကေလးမေလးေတြကုိ ကာကြယ္ေပးဖုိ႔အတြက္ေပါ့။

ဆရာမတေယာက္က က်မတုိ႔ကုိ ထုိင္ခံုေနရာ ခ်ေပးပါတယ္။ ျပတင္းေပါက္နဲ႔နီးတဲ့ ခံုကုိ က်မ ေရြးလုိက္တယ္။ က်မပတ္ဝန္းက်င္ကုိ လွည့္ပတ္ၾကည့္ရင္းနဲ႔ စိတ္လြတ္လက္လြတ္ အေပ်ာ္သက္ျပင္းေတြ ခ်ခ်မိေနတာကုိုေတာ့ တားဆီးလုိ႔ မရႏုိင္ခဲ့ဘူး။ က်မရဲ႕ အျဖဴအစိမ္း တူညီဝတ္စံုေလးအရ က်မဟာ  ဒီအခန္းထဲက ေက်ာင္းသား ၅၀ ထဲက တေယာက္ပါပဲ။ က်မဟာ အလယ္တန္းေက်ာင္းေလးတေက်ာင္းက ႏွစ္တန္းေက်ာင္းသူေလး တေယာက္
ပါ။ အိမ္ျပန္ေရာက္တဲ့အခါ အိမ္စာလုပ္မယ္။ ၿပီးရင္ ေရာင္စံုခဲတံေလးေတြနဲ႔ ပံုဆြဲမယ္။

ဒီေန႔ဟာ က်မ သာမန္ကေလးေလး တေယာက္ျပန္ျဖစ္လာတဲ့ေန႔ပါပဲ။ ဟုိးးးး အရင္တုန္းကလုိေလ။ က်မဟာ က်မပဲေပါ့။



***************

မွတ္ခ်က္။         ။ ၂၀၀၉ ဧၿပီလမွာပဲ ယီမင္ ပါလီမန္ကေန ဥပေဒထုတ္ျပန္လုိက္ပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီးတေယာက္ တရားဝင္ အိမ္ေထာင္ျပဳႏုိင္တဲ့ အရြယ္ကုိ ၁၇ ႏွစ္လုိ႔ သတ္မွတ္လုိက္ျခင္းပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္တေန႔မွာပဲ အတုိက္အခံပါတီက လက္မခံေၾကာင္း ေျပာဆုိခဲ့တဲ့အတြက္ ယီမင္ႏုိင္ငံမွာ အမ်ဳိးသမီးတေယာက္ တရားဝင္ အိမ္ေထာင္ျပဳႏုိင္တဲ့ အရြယ္သတ္မွတ္ခ်က္ဟာ ညွိႏွဳိင္းေနဆဲ အေျခအေနမွာပဲ ရွိေနပါေသးတယ္။

3 comments:

  1. ခါးသီးလြန္းလွတယ္ေနာ္.. ေနာက္ဆံုးမွာ ေအးခ်မ္းမွဳ႕ရသြားခဲ့တာ စိတ္သက္သာစရာပါပဲ..
    ေ၀မွ်ေပးခဲ့တဲ့ ဒီစာစုအတြက္ ေက်းဇူး..
    N/A

    ReplyDelete
  2. ဟင္းးးးးးးးးးးးး.............. သက္ျပင္းပဲခ်ခဲ့ႏိုင္တယ္ဗ်ာ .....

    ReplyDelete
  3. @N/A...ဟုတ္ပအန္ေအ။ ဒီကေလးမေလးလုို ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ေလာက္မ်ား ရွိလိမ့္မလဲဆုိတာ မေတြးခ်င္းဘူး။ လာဖတ္ေပးတဲ့အတြက္လည္း ေက်းဇူး။

    @မုိးဇက္...ကေလးမေလးလုိ အေပ်ာ္သက္ျပင္းျဖစ္ရင္ေတာ့လည္း ေကာင္းသားေနာ္။

    ReplyDelete